Капитализма и неговата криза в гейм индустрията

Предишната тема Следващата тема Go down

Капитализма и неговата криза в гейм индустрията

Писане  asd on Съб Яну 16, 2010 1:31 pm

Двуякото отношение към разработчиците на игри не е тайна за никого в индустрията - те получават добри пари, но напрежението върху тях от страна на издателите понякога надхвърля границите. Най-новият пример за това е от миналата седмица, когато в студиото на Rockstar в Сан Диего назря истински бунт. Любопитно е, че негови инициатори са не работещите там, а техните съпруги.


На 8 декември жените и приятелките на целия екип на Rockstar San Diego публикува отворено писво на известния сайт Gamasutra, в което протестират срещу влошаващите се условия на труд в студиото. Според тях през последната година разработчиците са били принуждавани от своите шефове да работят по десет и дори дванадесет часа на ден, включително и в съботите, срещу напразни обещания за компенсации. За да пришпори процеса на работа, фирмата не е позволила на целия екип да излезе във ваканция между Коледа и Нова година, а хора от ръководният състав са използвали груб език срещу своите подчинени.

Случаят в Сан Диего не е първият в това отношение. През 2004 г. съпругата на софтуерен инженер от Electronic Arts публикува подобно писмо срещу лошите условия, които компанията налага над своите служители. В крайна сметка съдът уважи иска и наложи на EA да изплати на екипа 14.9 милиона долара обезщетения за неплатени извънредни часове.
http://pcmania.bg/?go=news&p=detail&newsId=1583&type=0



След като преди седмица група съпруги на служителите от студиото Rockstar San Diego публикуваха отворено писмо в сайта Gamasutra срещу лошите условия на труд, при които работят техните половинки, историята бързо взе големи размери и заплашва да се превърне в сериозен скандал. Най-напред Международната асоциация на разработчиците на игри отговори на съпругите с дълго изказване, в което заклеймява "измамната, експлоативна и вредна" практика на извънреден труд. Асоциацията, която се грижи за правата на авторите на видео и РС игри, смята, че съпругите на служителите от Rockstar San Diego имат пълното право да огласят случая и да търсят компенсация за това. Според собствено изследване на Асоциацията от декември 2009 г. между повече от 3000 разработчици от различни студия и държави, една трето от тях смятат, че се нуждаят "от повече време за себе си и семействата си".

По-рано днес пък самият сайт Gamasutra публикува информация от анонимен бивш служител на Rockstar Vancouver, който твърди, че условията в канадското студио не са по-различни от тези в Сан Диего. Източникът, който не пожелава да разкрие името си, дава пример с играта Max Payne 3, за чието забавяне вини управленския състав на Rockstar Vancouver. "За последните две години, историята на играта бе преработена изцяло два пъти по настояване на шефовете", разкрива той, "като поредната промяна настъпи миналия месец". Това означава, че екипът разполага с все по-малко време, за да подготви играта навреме за обявения срок през август тази година. Освен това бившият вече служител на канадското студио на Rockstar споменава за порочната практика от 12-14 часови работни дни и масово отказване на отпуски. До момента Rockstar Vancouver не са отговорили официално на тези обвинения.
http://pcmania.bg/?go=news&p=detail&newsId=1630


Последната промяна е направена от lordico на Съб Яну 16, 2010 1:38 pm; мнението е било променяно общо 1 път

asd

Брой мнения : 214
Registration date : 07.08.2008

Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: Капитализма и неговата криза в гейм индустрията

Писане  asd on Съб Яну 16, 2010 1:33 pm

Гейм индустрията бележи значителни загуби
Според доклад на ELSPA (Entertainment and Leisure Software Publishers Association) всички приходи от продажбата на игри, конзоли и аксесоари през изминалата година възлизат на 3,31 милиарда паунда (3.68 милиарда евро) сравнение с приблизително £4 милиарда през 2008. За изминалата 2009 годината, британските геймъри са изхарчили приблизително 1 милиард за хардуер (включително конзоли). Загубите тук се отдават на смъкването на цените, което всички водещи производители направиха. Въпреки че от ELSPA не дават конкретни фигури за всяка конзола, според техните проучвания, Nintendo Wii все още притежава по-голям дял в 6,7-те милиона продадени конзоли спрямо Playstation 3 и Xbox 360.


Около 1,62 милиарда възлизат печалбите от софтуер, където лидер е Microsoft с 459 милиона паунда, идващи главно от Xbox market. Аксесоарите за PC и конзоли възлизащи на 35,8 милиона броя са донесли 630 милиона паунда.
Източник

asd

Брой мнения : 214
Registration date : 07.08.2008

Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: Капитализма и неговата криза в гейм индустрията

Писане  asd on Съб Яну 16, 2010 1:36 pm

Уволнения в Monolith
Неуточнен брой служители на студиото Monolith, отговорно за хорър шутър поредицата F.E.A.R., са били уволнени тази седмица. Съкращенията са част от планираното преструктуриране, което собствениците на студиото Warner Bros. предприеха след Нова година. Monolith дойдоха при Warner Bros., след като Midway фалира миналата година, но изглежда, че съдбата отново обръща гръб на студиото. Сред останалите засегнати студия са Snowblind Studios (Baldur's Gate: Dark Alliance) и Surreal Software (The Suffering), където близо 30 души са загубили работата си. Warner Bros. твърдят, че уволненията засягат няколко необявени нови проекта, по които трите дъщерни студия са работили, но единственото име, което се споменава е This is Vegas на Surreal. От Warner Bros. отказват да коментират какъв е статуса на екшън приключението и дали работата по него изобщо ще продължи.

http://pcmania.bg/?go=news&p=detail&newsId=1599&type=0

asd

Брой мнения : 214
Registration date : 07.08.2008

Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: Капитализма и неговата криза в гейм индустрията

Писане  asd on Съб Яну 16, 2010 4:28 pm

Кризата лиши 11 500 души от работа в гейм индустрията

От края на 2008 г. близо 11 500 души са загубили работата си в гейм индустрията. Данните са от изследване на М2 Research. При анализа са разгледани данните за 95 гейм студиа, 52 от които са разположени в САЩ.

Най-голяма е станалата безработицата в сектора през 2009 г. Рекорден е броят и на студиата, които са излезли от бизнеса и завинаги са затворили офисите си. Данните на M2 Research посочват, че поне 18 компании, занимаващи се с разработка на игри, са приключили професионалния си път. Увеличил се е и броят на студиата, които са обявили фалит. Според M2 Research основна причина за тази черна статистика е неспособността на фирмите да се преориентират в новата икономическа обстановка

Източник

asd

Брой мнения : 214
Registration date : 07.08.2008

Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: Капитализма и неговата криза в гейм индустрията

Писане  Stargate on Съб Яну 16, 2010 7:41 pm

Неочаквах ,че толкова много хора ще останат без работа в този сектор . Crying or Very sad
Ще вземат да спрат и starcraft 2 и тогава ше ги трепаме !
avatar
Stargate

Брой мнения : 199
Registration date : 06.08.2008
Age : 99
Местожителство : Умирай трудно

Вижте профила на потребителя http://www.septemvri23.com/

Върнете се в началото Go down

Re: Капитализма и неговата криза в гейм индустрията

Писане  Sponsored content


Sponsored content


Върнете се в началото Go down

Предишната тема Следващата тема Върнете се в началото


 
Permissions in this forum:
Не Можете да отговаряте на темите